2014. Α εκδοχή
To λατινικό «videas» σημαίνει «βλέπεις». Ο κύκλος των εκδηλώσεων v_ideas, performances είναι αφιερωμένος στο «βλέπειν» των επιτελέσεων (performances), το «βλέπειν» μέσω των βίντεο που έχουν πραγματοποιηθεί με αφορμή επιτελέσεις των καλλιτεχνών από διάφορους χώρους και διαφορετικών τάσεων, και στο «βλέπειν» των βίντεο με μια επιτελεστική προοπτική και σκοπιά. Πρόκειται δηλαδή, για τη διερεύνηση των σημείων αλληλοτομής του βίντεο και της επιτέλεσης και των δυνατών τρόπων σύμπλευσης των δύο πεδίων. Το πρόγραμμα στοχεύει να θίξει τα ζητήματα που αναδύονται όταν τα βίντεο έρχονται να αποτυπώσουν, να τεκμηριώσουν, να αποδώσουν το ανεπανάληπτο της επιτέλεσης και σε μερικές περιπτώσεις τα ίδια τα βίντεο να διεκδικήσουν την υπόσταση του έργου τέχνης. Η επιτέλεση απαιτεί τον ιδιαίτερο χωροχρόνο της για να αναδειχθεί ως αισθητικό αντικείμενο. Το βίντεο αποσκοπεί στην εν-πραγμάτωση του χρόνου (διάρκεια, χρόνος μετρήσιμος και αναστρέψιμος) και του χώρου (αναγεννησιακή προοπτική εν κινήσει). Ποιες οι μορφές της συνύπαρξης ανάμεσα στους δυο χωροχρόνους;
Η επιτέλεση ανελίσσεται στο χρόνο και συνήθως δεν αφήνει ίχνη – εκτός από τα συναισθήματα, φορτίσεις, αισθήσεις, σκέψεις των συμμετεχόντων. Το βίντεο οργανώνει μια αναπαράσταση του χώρου και των δράσεων στο χρόνο, στο επίπεδο της κινητής εικόνας και του ήχου, και επιτρέπει την επαν(α)-έκθεση-παρουσίαση ενός «εδώ και τώρα» της επιτέλεσης, και ακόμη να δείξει και την πλήρη αναστροφή ή και ανατροπή του. Το «εδώ και τώρα» της επιτέλεσης είναι το κύριο συστατικό της, όταν αυτό εμπλέκεται στο μηχανισμό του βίντεο, ποια είναι η τύχη του; αποτύπωση απλή; ερμηνεία; ανάπλαση; Μήπως το «εδώ και τώρα» της επιτέλεσης θα χρειαστεί μια ριζωματική μεταγραφή ώστε να παραμείνει ένα «εδώ και τώρα»; Μήπως, εντέλει το βίντεο είναι η αναπόφευκτη «προδοσία» της επιτέλεσης; Η μήπως το βίντεο μπορεί να διεκδικήσει ισοδυναμία ή ομολογία με την επιτέλεση;
Τα προβλήματα αυτά θα γίνουν αντικείμενα διερεύνησης τόσο από τις επιτελέσεις όσο και από τα βίντεο. Επιπλέον δύο στοιχεία σε αυτή την προσπάθεια. Ένα άνοιγμα στους χώρους του Βοτανικού, σαν να ήταν ο Βοτανικός ο «βιότοπος» για τα βίντεο και τις επιτελέσεις, αλλά και για αυτό καθεαυτό το εγχείρημα και το πρόταγμα του ΒΕΤΟΝ7, ως Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού. Επίσης, θα γίνει η προσπάθεια να συνυπάρξουν επιτελεστές διαφορετικών γενιών και χωρών, ώστε να διαφανεί η δια-ηλικιακή εμβέλεια και η πολιτιστική χροιά των ερωτημάτων.
[ Από τις 7.5 έως τις 24.5.2014 η έκθεση με τίτλο v_ideas, performances στο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Beton7 και σε διάφορους χώρους στην περιοχή του Βοτανικού περιλάμβανε performances (επιτελέσεις), video art, workshops και άλλες δράσεις. Ένας από τους κύριους στόχους του προγράμματος είναι να συνυπάρξουν επιτελεστές διαφορετικών γενεών και χωρών. Το πρόγραμμα περιλάμβανε performances, καθώς επίσης και μια έκθεση με συλλεκτικά performance video από διεθνείς συλλογές και από μεμονωμένους καλλιτέχνες. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν και εργαστήρια όπου οι καλλιτέχνες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στις σύγχρονες πρακτικές της performance art. ]
2015. Β’ εκδοχή
Το πρόγραμμα της Β’ εκδοχής (29 Μαîου έως 24 Ιουνίου 2015) περιλάμβανε επιτελέσεις, ποίηση, εγκατάστασεις, video art, σεμινάρια, καθώς και ραδιοφωνικές εκπομπές – beton7 artradio (web-radio / ραδιόφωνο διαδικτύου). Η αίθουσα τέχνης BETON7 παρουσίασε την εγκατάσταση των Aodan McCardle, Verity Spott (ποιητών των Veer Books) και μια σειρά από video performances από καλλιτέχνες και διεθνείς συλλογές (ISBA-Institut Superieure des Beaux Arts, Μπεσανσόν, Γαλλία). Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τους «Radical British poets» και ένα σεμινάριο με θέμα τη διεπιστημονική τέχνη. Επίσης στο πλαίσιο του προγράμματος νέοι καλλιτέχνες και επιμελητές σχεδίασαν δράσεις και σύστησαν νέους καλλιτέχνες.
2016. Γ΄ εκδοχή
Η Γ’ εκδοχή (27 Ιουνίου έως 8 Ιουλίου 2016) είχε ως επίκεντρο την τέχνη της επιτέλεσης και την ανάπτυξη δικτύων σε τοπικό και σε διεθνές επίπεδο. Το πρόγραμμα περιλάμβανε performances (επιτελέσεις), video performances (βίντεο-επιτελέσεις), ραδιοφωνικές εκπομπές καθώς επίσης και ένα αφιέρωμα στους καλλιτέχνες Phill Niblock (ΗΠΑ) και Katherine Liberovskaya (ΗΠΑ, Καναδάς). Επίσης, στο πλαίσιο και του προγράμματος της χρονιάς, νέοι καλλιτέχνες και επιμελητές σχεδίασαν δράσεις, συστήνοντάς μας καλλιτέχνες.
2017. Δ΄ εκδοχή
Η Δ ΄εκδοχή (12 έως 17 Ιουνίου 2017) κινήθηκε στο ίδιο πνεύμα με την Γ’ εκδοχή (2016), δηλαδή, επικεντρώθηκε στις συναρμογές της τέχνη της περφόρμανς (επιτέλεσης) και της τέχνης του βίντεο, σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Το πρόγραμμα περιλάμβανε και πάλι, performances και video performances, στοχεύοντας στην εξερεύνηση του διαλόγου του βίντεο με την επιτέλεση σε μια διακαλλιτεχνική και διεπιστημονική προοπτική.
2018. Ε΄ εκδοχή
Η Ε ΄εκδοχή (12 έως 17 Ιουνίου 2018) περιλάμβανε οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, performances και video performances και στόχευε και πάλι στην εμβάθυνση του διαλόγου του βίντεο με την επιτέλεση σε διακαλλιτεχνική και διεπιστημονική προοπτική.