«Το καλύτερο σημείο συνάντησης για γελοιογραφίες και γελοιογράφους από ολόκληρο τον κόσμο», σύμφωνα με το σλόγκαν του φεστιβάλ, παρουσίασε 277 έργα που δημοσιεύτηκαν στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο τη χρονιά που μας πέρασε. Οι δημιουργοί τους διεκδίκησαν το Μεγάλο Βραβείο (Grand Prix), καθώς και τα τρία βραβεία που απονέμονται στις κατηγορίες Editorial Cartoon (γελοιογραφίες που συνοδεύουν άρθρα γνώμης), Καρικατούρα και Gag Cartoon (γελοιογραφίες με ελεύθερη θεματολογία). Βάσει του κανονισμού, ο νικητής μιας από αυτές τις τρεις κατηγορίες διεκδικεί, παράλληλα, το Grand Prix.
Στη φετινή διοργάνωση το επίζηλο Μεγάλο Βραβείο δόθηκε στην Ιταλίδα Marilena Nardi. Η εξαιρετική γελοιογραφία, με τίτλο «Ελευθερία της έκφρασης», δικαίως της χάρισε το 1ο βραβείο στην κατηγορία Editorial Cartoon και, κατ’ επέκταση, το Grand Prix του φεστιβάλ. Τα βραβεία των δύο άλλων κατηγοριών δόθηκαν στον Βέλγο O-Sekoer (Καρικατούρα) και στον Σέρβο Ub (Gag Cartoon).
Το «παρών» στη διοργάνωση έδωσαν εφέτος 48 χώρες. Η πιο εντυπωσιακή παρουσία, τόσο σε αριθμό συμμετοχών όσο και σε ποιότητα έργων, είναι αυτή του Ιράν: 25 σκιτσογράφοι με 31 γελοιογραφίες. Ακολουθούν η Βραζιλία (18 σκιτσογράφοι, 32 γελοιογραφίες) και η Σερβία (11 σκιτσογράφοι, 15 γελοιογραφίες). Η γεωγραφική γκάμα είναι ευρεία, με τη συμμετοχή χωρών όπως η Κούβα, η Ινδονησία, το Καζαχστάν ή το Περού. Παρά τα ανελεύθερα καθεστώτα που κυριαρχούν σε κάποιες χώρες, οι γελοιογράφοι καταφέρνουν να διατυπώσουν καίρια σχόλια μέσα από τους παραμορφωτικούς καθρέφτες της σάτιρας.
Στην παρέλαση των φετινών έργων, αναπόφευκτοι πρωταγωνιστές ήταν ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και ο Βορειοκορεάτης ομόλογός του, Κιμ Γιονγκ Ουν, που έδωσαν άφθονη τροφή στους σκιτσογράφους. Ειδικά ο Ντόναλντ Τραμπ αποδείχθηκε ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης. Το διαβόητο μαλλί του προσομοιώθηκε με το «Μεγάλο Κύμα» του Χοκουσάι, στην ευρηματική γελοιογραφία του Πορτογάλου Antonio Jorge Goncalves. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι μια καρικατούρα του Αμερικανού προέδρου, που διατηρεί τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του, αν και δημιουργήθηκε με… σαλάμια και μια μπανάνα για μαλλί στο (φωτογραφικό επί της ουσίας) έργο του Μεξικανού Asier.
Κινούμενος σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, ο σπουδαίος Ρώσος σκιτσογράφος Igor Smirnov εκφράζει μια νοοτροπία που χαρακτηρίζει πολλούς ομότεχνους συμπατριώτες του: με το ασπρόμαυρο έργο του μιλάει για τον χρόνο που περνάει σαρώνοντας την εφήμερη επικαιρότητα.